söndag 23 maj 2010

Det mystiska Pingvinpusslet - Queen of Spadina

Jag vann en bloggtävling idag. Det är första gången jag vinner något mer än en ny trisslott sedan jag vann en hel låda flingor från Kellogg's 1990. Inklusive guldpenna och t-shirt. Det bästa med vinsten var dock att det fanns Frosties och Coco Pops och annat gottigt som mamma bannlyst i lådan.

Eftersom en 10-årig Ewa och en 29-åring Ewa inte riktigt har samma utgångspunkt är det svårt att jämföra dessa vinster, men jag vågar ändå säga att den 29-åriga Ewan är minst lika glad för vinsten av det mystiska Pingvinpusslet som den 10-åriga Ewan var över flingorna. (Kom ihåg att jag skrapade upp tuggummi från asfalten i min ungdom, så det krävdes inte mer än en hel låda flingor för att göra mig överlycklig.)

Bild snodd från Pappa Kalle

Pappa Kalle har meddelat att pusslet kommer att skickas med snigelpost, så jag antar att det kommer att ta några månader innan det landar i landet Spadina, men när jag, Katten och Kinesen lagt tassarna på det kommer vi förhoppningsvis att lösa mysteriet med de tre pusselbitarna.

Fortsättning följer...

Detta inlägg - Det mystiska pingvinpusslet - är postat på queenofspadina den 2 april 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar