lördag 17 juli 2010

Fäääärdig! -Kalbomàman

Redan igår, faktiskt. Men jag blev lätt distraherad av en länge efterlängtad dotters ankomst till Sverige, fick hjärnsläpp och hjärtvärme och glömde blogga... Så kan det gå.
De sista svarta pingvinpappedelarna var minsann lite kniviga, men det löste sig med att kreta lite på dem med morakniven. (Sa jag att jag har dragningar åt det finska?)
Ur kartongen har det dykt upp hårstrån som inte är mina, ett ljust människohår, ett brunt katthår och ett par obestämda mörka. Jag tänkte komplettera samlingen med ett par hundhår och kanske en kycklingfjäder. För nu är det dags att packa ner Pingvinpusslet, slå in det i ett paket och skicka det till -dig? Ska Pingvinernas nästa stopp på resan runt världen bli hos dig så lämnar du en kommentar här, eller inne hos mig. Hittills innebär jordenruntresan Stockholm -Kanada -Norrland -Östergötland.

Lycka till!

2 kommentarer:

  1. Vi vill ha pusslet hem till oss snäääälla. :-)

    SvaraRadera
  2. Jajamensan! Störst går först, som brorsan (timmerbilsåkare) brukar säga. Eller jag menar först går ...eeh.. Äsch, skicka adressen till aasa@kalbo.nu så kommer det omedelbums! :D

    SvaraRadera